Παρασκευή 9 Μαΐου 2008

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΣΕ

«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» (Γ’ ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ, Μέτρο 2.1, Ενέργεια 2.1.1, Κατηγορία Πράξεων 2.1.1 θ)
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Εκπαιδευτικών (Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης) / Γενικό Μέρος 1
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ: ΚΛΑΔΟΙ ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70 (18 ώρες)
Α/Α ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΧΟΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
1. 2 ώρες Τεχνολογίες
Πληροφορίας και
των Επικοινωνιών
στην εκπαίδευση,
εκπαιδευτική
πολιτική και
επιστημονική
θεμελίωση
Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να γνωρίζουν στοιχειωδώς:
α) τους στόχους της ΕυρωπαΪκής Ένωσης για το 2010 και γενικότερα
την πολιτική των Ευρωπαϊκών χωρών για τη χρήση και αξιοοποιηση
των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική διαδιακασία
β) τα μοντέλα ένταξης, των ΤΠΕ αυτών σε μακροεπίπεδο
(εκπαιδευτική πολιτική) όσο και σε μικροεπίπεδο (σχολική μονάδα)
1.1. Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. - Η ένταξη
των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
1.2. Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση σε επίπεδο εκπαιδευτικής
πολιτικής και σε επίπεδο σχολικής μονάδας
2. 4 ώρες Σύγχρονες
αντιλήψεις για τη
μάθηση και τη
διδασκαλία και η
εφαρμογή τους με
εργαλεία
υπολογιστικής και
δικτυακής
τεχνολογίας
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει:
α) να έχουν βασικές γνώσεις των κυριοτέρων ρευμάτων σκέψης στις
σύγχρονες θεωρίες μάθησης και των επιπτώσεων τους στην
οργάνωση διδακτικών καταστάσεων με τη βοήθεια των ΤΠΕ
β) να γνωρίζουν τις γενικές κατευθύνσεις της αξιοποίησης των ΤΠΕ
σύμφωνα με σύγχρονες θεωρίες μάθησης και σύγχρονες
παιδαγωγικές αντιλήψεις.
γ) να γνωρίζουν χαρακτηριστικά των ρόλων του εκπαιδευτικού και του
μαθητή έτσι όπως αυτοί διαμορφώνονται μέσα από τις σύγχρονες
αντιλήψεις για τη μάθηση και τη διδασκαλία.
δ) να γνωρίζουν τα βασικά στοιχεία σχεδιασμού εκπαιδευτικών
δραστηριοτήτων με διαθεματικό χαρακτήρα και τύπου project.
ε) να έχουν γνώσεις του ρόλου που μπορούν να διαδραματίσουν οι
ψηφιακές Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
2.1. Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση:
• Συμπεριφορισμός
• Γνωστικός κονστρουκτιβισμός
• Η κοινωνικοπολιτισμικές θεωρήσεις μάθησης
Επιπτώσεις των θεωρήσεων αυτών στην οργάνωση διδακτικών
καταστάσεων. Ρόλος των ΤΠΕ.
2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική και δημιουργία πλαισίου
εκπαιδευτικών σεναρίων-δραστηριοτήτων-διδακτικού υλικού με τη
διαμεσολάβηση των ΤΠΕ όπως: ομαδοσυνεργατική μάθηση, μέθοδος σχεδίου
δράσης (project) και επίλυση προβλημάτων (problem solving). Ανάπτυξη
μαθησιακών περιβαλλόντων με τη συμβολή των ΤΠΕ.
Χαρακτηριστικά των ρόλων διδασκόντων και μαθητών στα νέα μαθησιακά
περιβάλλοντα.
2.3 Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και Μάθησης
3. 7 ώρες Χρήση των βασικών
εργαλείων
πληροφορικής,
πολυμεσικών
εργαλείων και του
διαδικτύου
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει:
α) να μπορούν να αναζητούν με αποτελεσματικό τρόπο πληροφορίες
και ψηφιακούς πόρους μέσα από το διαδίκτυο και να είναι σε θέση να
εκτιμήσουν την αξιοπιστία και την εν γένει διδακτική αξία των
πληροφοριών αυτών, έχοντας επίγνωση των πρακτικών ορθής
χρήσης τους.
β) να γνωρίζουν τις θεωρητικές αρχές αξιοποίησης του διαδικτύου
στην διδασκαλία και τη μάθηση και διδακτικές προσεγγίσεις με τη
χρήση του διαδικτύου.
γ) να μπορούν να επιλέγουν το κατάλληλο πολυμεσικό υλικό για μια
συγκεκριμένη εκπαιδευτική χρήση.
3.1 Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρω,ν ως μέσο
επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων.. Αξιοπιστία πληροφοριών,
copyright και ορθή χρήση πληροφοριών. Νetiquette.
3.2 Aξιοποίηση-αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών.
3.3 Σχεδίαση μαθημάτων με χρήση του διαδικτύου
3.4. Δημιουργία Μαθησιακού υλικού Πολυμέσων και Υπερμέσων
3.5. Συστήματα Διαχείρισης της Μάθησης (CMS, LMS): Γνωριμία και χρήση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: