Τρίτη 20 Μαΐου 2008

Web 2.0 Επανασταση ή Χειραφέτηση

Web 2.0 Επανάσταση στο διαδίκτιο ή μεγαλυτερη χειραφετηση του χρήστη

Τι είναι το Web 2.0

Έτσι ονομάζεται την καινούργια τάση στο ιντερνετ. Αυτή η τάση θεωρεί ότι στο μέλλον τις σελίδες στο ιντερνετ θα συνδυάσουν δημιουργικότητα, διάδοση πληροφοριών και θα αποτελούν κοινότητες χρηστών. Αυτή την νέα μορφή μπορούμε να την δούμε ήδη, σε portals σαν το facebook, myspace,blogs η σε αυτά που έχουμε παρουσίαση προηγούμενος σαν το digg.

Ο κύριος σκοπός είναι να μπορούν οι χρήστες να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, να μοιράζουν φωτογραφίες, πληροφορίες, video, εμπειρίες….

Με λίγα λόγια , στο ιντερνετ του μέλλον οι μεγάλες επιτυχίες δεν θα είναι τα στατικά site, αλλά τα δυναμικά στα οποία μπορούμε να συμμετέχουμε.

Διαδραστικότητα: το μεγάλο «ατού» του Web 2.0

Οκτώβριος 30, 2007

interactive.jpgΈνα από τα εγγενή πλεονεκτήματα του Διαδικτύου έναντι των υπολοίπων media αφορούσε ανέκαθεν την διαδραστική (interactive) φύση του μέσου. Εξ αρχής, οι χρήστες του Internet θεωρούνταν και «πομποί» και «δέκτες» μηνυμάτων, αντί να αντιμετωπίζονται κυρίως ως «δέκτες» (όπως συνέβαινε, π.χ., με την τηλεόραση, ή το ραδιόφωνο). Ωστόσο, στο ερώτημα «πόσο διαδραστικό είναι στα αλήθεια το Διαδίκτυο», η πλέον ειλικρινής απάντηση –τουλάχιστον μέχρι το πρόσφατο παρελθόν- θα έπρεπε να είναι «όχι και τόσο»: μπορεί η διαδικασία επικοινωνίας να ήταν αμφίδρομη, όμως τα «κανάλια» της (ιστοτόποι, e-mail, κλπ) δεν επέτρεπαν και πολλά.

Στην ουσία, αυτή η κατάσταση άρχισε να ανατρέπεται με την εξάπλωση του Web 2.0 και των εργαλείων του social networking (blogs, feeds, wikis, κλπ), οπότε και η διαδραστικότητα, από ζητούμενο, έγινε προϋπόθεση για την ύπαρξή τους. Από εκείνο το χρονικό σημείο και μετά, το Διαδίκτυο άρχισε να αναδιαμορφώνει τους κανόνες του, επιδρώντας σημαντικά σε όλες τις λειτουργίες του και, κυρίως, σε αυτή του marketing. To Web 2.0 κάνει το «interactive marketing» αληθινά «interactive», υποχρεώνοντας τα brands να σταματήσουν να είναι απλώς και μόνο «σημεία αναφοράς» και να γίνουν «σημεία σύνδεσης» όλο και περισσοτέρων μελών της κοινωνίας. Με απλά λόγια, από τη στιγμή που το διαδικτυακό marketing γίνεται αληθινά «διαδραστικό», η πρόκληση για τις επιχειρήσεις και τα brands είναι να λειτουργούν ως «συνδετικοί κρίκοι» μεταξύ μιας διαρκώς διευρυνόμενης ομάδας ανθρώπων.

Στην ουσία, το Web 2.0 και η διαδραστική του φύση λειτουργούν ως καταλύτες για μια σημαντική αλλαγή συνολικά στην αντίληψη περί marketing και brand awareness. Στην παρούσα φάση, η διεργασία αυτή προκαλεί έντονες συζητήσεις και προβληματισμό, για το αν το marketing πρέπει να προσαρμοστεί στο medium ή το αντίστροφο. Η συζήτηση φουντώνει και αναμένουμε τα συμπεράσματα…

Δεν υπάρχουν σχόλια: